Polska była jednym z największych przegranych podczas II wojny światowej. Naród podzielony między faszystowskie Niemcy a komunistyczny Związek Radziecki nie poddał się jednak, ale walczył o swoje prawo do niepodległości i samostanowienia. Niestety walka z wrogiem nie zakończyła się wraz z zakończeniem działań wojennych. Trwała w sercach i umysłach Polaków, by w końcu eksplodować kilkadziesiąt lat później. Polska droga do wolności była trudna i bezwzględna, trwała ponad pół wieku.

Tej wciąż mało znanej historii naszego kraju i trudnej drodze Polaków do niepodległości była poświęcona międzynarodowa konferencja „Poland First to Fight” zorganizowana z okazji 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej.

Uczestnicy konferencji, przedstawiciele Polonii z całego świata, naukowcy, filmowcy, wydawcy i dziennikarze zebrani w waszyngtońskim National Press Club, wspólnie zastanawiali się nad tym, jak pokazać polską historię za granicą, aby stała się zrozumiała dla zagranicznych odbiorców, a przy tym nie była źródłem nieuczciwych przekazów medialnych.

Podkreśla się, że „Poland First to Fight”, jest pierwszą tego typu oddolną inicjatywą, angażującą tak szeroki krąg specjalistów, którzy wspólnie pragną budować dobre imię Polski na świecie. Na konferencji nie mogło zabraknąć Agnieszki Maćkówka i Huberta Gorczycy z Polsko-Polonijnej Unii Gospodarczej. Wiceprezes PPUG, Agnieszka Maćkówka zwróciła uwagę, że tego typu przedsięwzięcia są niezbędne w budowie marki „Polska” na arenie międzynarodowej:

– To naprawdę ważna i potrzebna inicjatywa, która pokazuje prawdę o Polsce, tak często przecież przekłamywaną przez różne środowiska. Wierzę, że jest to dopiero początek naszej drogi do pokazania światu naszej historii. Uważam, że takie konferencje powinny odbywać się systematycznie, bo tylko w taki sposób możemy skutecznie budować jednolity przekaz medialny. Wszyscy jesteśmy podbudowani atmosferą, jaka była obecna w Waszyngtonie i wierzymy, że uda nam się kontynuować te założenia – powiedziała Agnieszka, jednocześnie odnosząc się do roli organizacji, jaką reprezentowała w stolicy Stanów Zjednoczonych:

– Polsko-Polonijna Unia Gospodarcza jest inicjatywą mającą na celu integrację Polonii na całym świecie. To jeden z naszych głównych celów, który chcemy skutecznie kontynuować. Uważamy, że historia jest ważna i należy o niej mówić oraz ciągle przypominać, bo niestety pamięć o niej odchodzi wraz z przemijającymi pokoleniami. Jako Unia chcemy się jednak skupić na przyszłości i budowaniu relacji biznesowych między polonijnymi i polskimi firmami. Widzimy tu ogromny potencjał, który jest ciągle niewykorzystany. Dlatego wierzymy, że nasze starania w tym zakresie będą ważnym elementem budowy narodowej marki w świecie zakończyła wiceprezes PPUG.

Agnieszka Maćkówka odbyła w Waszyngtonie kilka spotkań z przedstawicielami firm i organizacji polonijnych, podczas których promowała ideę Polsko-Polonijnej Unii Gospodarczej i zachęcała do członkostwa oraz wspólnego budowania potencjału polskiego i polonijnego biznesu.

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter