Druga tura rozmów z polonijnymi przedsiębiorcami za nami. Agnieszka Maćkówka, wiceprezes Polsko-Polonijnej Unii Gospodarczej przekonywała w Stanach Zjednoczonych właścicieli firm, aby wstępowali do nowej organizacji polonijnej. Wśród amerykańskiej Polonii rośnie zainteresowanie Unią oraz możliwościami, jakie oferuje
w zakresie robienia międzynarodowego biznesu.

– Idea jest jedna – integrować polski i polonijny biznes oraz działać na rzecz jego wzrostu – tłumaczy Agnieszka Maćkówka, która pełna optymizmu po rozmowach biznesowych powróciła z Chicago – Staramy się przekonywać właścicieli firm i przedstawicieli polonijnych organizacji, że warto z nami współpracować. Nasza oferta jest korzystna
i atrakcyjna. Dostarczamy sprawdzonych narzędzi do robienia biznesu, zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju, bo przecież Unia ma charakter ponadnarodowy – mówiła.

W grudniu tego roku, do Unii przystąpiło Copernicus Center z Chicago, które jest ważną jednostką polskiej kultury na amerykańskiej mapie. Centrum jest wspierane przez powstałą
w 1979 roku Copernicus Foundation, organizację non-profit, której celem jest wspieranie polskiej populacji w Chicago oraz organizacja wydarzeń społeczno-kulturalnych.
W Copernicus Center działa kino, teatr, odbywają się tam próby zespołów tanecznych, targi sztuki, wystawy specjalne, targi i seminaria, lekcje angielskiego, a raz do roku osławiony już „Taste of Polonia” – festiwal prezentujący wiele programów rozrywkowych, w tym: występy folklorystyczne, taneczne, polską sztukę, rzemiosło i rękodzieło. Podczas festiwalu można również skosztować wspaniałe dania kuchni polskiej.

Hubert Cioromski, prezes zarządu Copernicus Foundation wierzy, że współpraca będzie owocna dla obu stron:

– W Polsko-Polonijnej Unii Gospodarczej widzę potencjał pozwalający łączyć biznes i wiele różnorodnych organizacji oraz inicjatyw służących Polonii. Wierzę, że nasza współpraca będzie miała konkretny wymiar i przełoży się na realizację ważnych projektów służących Polakom mieszkającym w Chicago – mówił.

Polsko-Polonijna Unia Gospodarcza jest organizacją, która za cel postawiła sobie integrację środowisk polonijnych z całego świata. Jednym z jej głównych filarów jest biznes, w ramach którego Unia świadczy określone usługi skupione w tak zwanych koszykach. Znajdują się
w nich specjalistyczne porady oraz usługi w zakresie: prawa, podatków, księgowości, procesu inwestycyjnego, optymalizacji produkcji, negocjacji handlowych, arbitrażu, mediacji, due dilligence, coachingu biznesowego, a także reklamy, marketingu i public relations.

Będąc członkiem Unii zagraniczni przedsiębiorcy mogą liczyć na rejestrację i prowadzenie firmy, oddziału oraz przedstawicielstwa w Polsce. Unia zapewnia ponadto bieżącą obsługę korporacyjną, prowadzi badania rynkowe, pisze biznesplany i ocenia potencjał oferty
na wybranych rynkach. Dokonuje też oceny ryzyka inwestycji, organizuje misje gospodarcze, prowadzi serwis i obsługę targów oraz organizuje spotkania B2B.

Dzięki temu firma dostaje kompleksową opiekę na wszystkich płaszczyznach swojej działalności, a przy tym ma zapewnione rozwiązania dzięki, którym może wyjść ze swoim produktem lub usługą na rynki międzynarodowe. Taka firma otrzymuje pełne wsparcie
na każdym etapie inwestycyjnym. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje jasną sytuację na temat tego, do kogo kieruje swój produkt bądź usługę, ile i w jaki sposób będzie sprzedawał i jak dużo może na tym zarobić.

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie Unią zwłaszcza w Chicago. Myślę, że ma to związek nie tylko z bezpośrednimi rozmowami, które prowadzę w Wietrznym Mieście, ale też
z szeroką kampanią informacyjną, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w polonijnych mediach. Idziemy dalej, bo przed nami kolejne wyzwania, spotkania i rozmowy
z przedstawicielami Polonii – zakończyła Agnieszka Maćkówka.

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter